TOBØL RIDEKLUB

Tobøl Rideklub Ribevej 43, Tobøl, 6683 Føvling, CVR 33903103
Formand/Undervisning: 30 74 38 58 - Stævner: 23 71 94 98 - Kasserer: 29 76 77 81 (efter kl. 16.00)

Undervisning

Tilmelding til undervisning

For at tilmelde sig undervisning i Tobøl Rideklub skal du kontakte Kristina Wollesen på 30 74 38 58 eller på Info@toboelrideklub.dk,  så finder hun en plads til dig på et af vores hold.

Den første time i Tobøl Rideklub er gratis, og fungerer som en prøvetime.

Er du endnu ikke medlem af Tobøl Rideklub, skal medlemsskab bestilles via nedenstående formular.

Hvis man samtidig har sin egen hest eller pony opstaldet skal du også bestille facilitetskort via formularen nedenfor, da man således også får adgang til brug af rideklubbens faciliteter udenfor undervisningstiden.

Undervisning kan frameldes efter første prøvetime eller til den 1. i den efterfølgende måned. Der skal betales for hele måneden, hvis man ikke melder fra inden en ny måned starter. Opsigelse af medlemsskab skal ske skriftlig til kassereren via nedenstående formular.

Ved spørgsmål kontakt Kristina Wollesen på Info@toboelrideklub.dk.

I Tobøl Rideklub tilbyder vi både holdundervisning og eneundervisning, og vi har undervisning i både dressur og spring.

Ved ene undervisning må der kun benyttes en underviser som er tilknyttet rideskolen, se listen med eksterne undervisere her under undervisning.

Dressurundervisning - hold
Holdundervisning på vores grundhold foregår med 1 underviser til max. 5 ryttere og varer 45 minutter.
Ved nybegyndere og hold for let øvede er der mulighed for at få en ung hjæper på, som hjælper med undervisningen og med at trække hvis der er behov for det.

Derudover har vi halvtimes hold med 2 ryttere hvor undervisningen er lidt mere intensiv - typisk for de ryttere der har lidt mere erfaring. (I forbindelse med undervisning med en varighed på 30 minutter må der på elevponyer skridtes i gang 10 minutter før undervisningen starter og der må skridtes af 10 minutter efter).

Dressurundervisning - Eneundervisning
Eneundervisning er for dem som gerne vil lære noget mere specifikt inden for dressuren—typisk med stævner for øje. Underviseren har her bedre mulighed for at hjælpe rytteren i alle ridningens facetter, da der kun er én elev at koncentrere sig om.

Det er muligt at aftale eneundervisning med de faste undervisere der er tilknyttet Tobøl Rideklub (se fanen Undervisere - elevhold og fanen Undervisere - eksterne). Underviseren fastsætter selv prisen pr. ½ time, som afregnes direkte til underviseren. En halv times eneundervisning kan eventuelt deles af 2 ryttere hvis dette aftales med underviseren.

Man skal selvfølgelig være medlem af TBR for at kunne modtage eneundervisning og hvis det er på egen pony/hest skal man også have facilitetskort.

Hallen er IKKE lukket for andre medlemmer i forbindelse med eneundervisning og det understreges at det KUN er undervisere tilknyttet Tobøl Rideklub der må undervise! Du kan se hvilke undervisere der er tilknyttet rideklubben under fanen Undervisere - elevhold og fanen Underviserer - eksterne.

Springundervisning
Det er også muligt at modtage springundervisning på vores elevponyer, dog skal man samtidig modtage undervisning i dressur på den elevpony, som man ønsker at springe på.

Springundervisning for de lidt mere rutinerede ryttere foregår onsdag aften.

Endelig er der også tilbud om eneundervisning i spring i de afsatte tidsrum til spring i weekenden.

Alle ryttere skal bære godkendt ridehjelm, når TBRs faciliteter benyttes.
Ryttere under 18 år skal bære springvest når der springes.
 Der skal ved al springning være en person over 18 år tilstede på jorden.

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk